پرتال خبری, تازه های تویوتا, رویداد ها

تویوتا هایلوکس هیدروژنی

تویوتا هایلوکس هیدروژنی

تویوتا از توسعه نمونه اولیه هایلوکس  با  پیشرانه سلول سوخت هیدروژنی خبر داد که در واقع نسل دوم خودروی هیدروژنی Mirai  است. این خودرو  اولین پیکاپی است که با فناوری FCEV  در بریتانیا برای توسعه وسایل نقلیه بدون آلایندگی ساخته خواهد شد.

4/5

امتیازدهی

هایلوکس هیدروژنی دومین نسل خودروهای تویوتا ( بعد از میرای) است که از سیستم FCEV استفاده می کند. سلول‌های سوختی، انرژی لازم برای موتور الکتریکی و مخازن هیدروژن را تامین می کند و هایلوکس را به یک پیکاپ بدون آلایندگی تبدیل می‌کند. جالب توجه است که گزینه موتور بر اساس یک موتور آزمایشی سه سیلندر احتراقی با سوخت هیدروژنی که در نمونه های اولیه یاریس و کرولا بکار گرفته شد، انتخاب شده است.

تویوتا مشخصات هایلوکس H2 را اعلام نکرد، اما در Mirai این پیشرانه 182 اسب بخار و 300 نیوتن متر گشتاور تولید می کند و بخار آب را از لوله اگزوز خود خارج می کند. در مقایسه هایلوکس دیزلی با موتور 2.8 لیتری چهار سیلندر توربو دیزل 201 اسب بخار 500 نیوتن متر گشتاور تولید می کند و انتظار می رود برخلاف میرای که RWD است از سیستم  AWD استفاده کند.

نمونه های اولیه تویوتا هایلوکس H2 در سال 2023 در کارخانه برناستون ساخته خواهند شد. به گفته تویوتا، هدف آماده سازی برای تولید سری های کوچک است و بررسی کاربرد فناوری سلول سوختی در بخش خودرویی است که کلیدی است برای  حمایت از حرکت و این بخش است  به کاهش کربن زدایی کمک خواهد کرد.

نمونه های اولیه هایلوکس H2 واقعاً جالب هستند و می توانند بینش جدیدی برای آینده ارائه دهند. مهمتر از همه، انجام این پروژه اجازه می دهد تا متخصصین در توسعه فناوری FCEV به پیشرفت هایی دست پیدا نمایند.

خودروی برقی سلول سوختی FCEV

جدیدترین فن‌آوری و آپشن خودروی الکتریکی، خودروی برقی سلول سوختی یا به اختصار  )Fuel Cell Electric Vehicle است که از هیدروژن مایع فشرده شده تغذیه می‌کند. هنگامی‌که هیدروژن در داخل پشته سلول سوخت با هوا ترکیب می‌شود، نتیجه واکنش این ترکیب به یک موتور الکتریکی نصب شده برای هدایت چرخ‌ها قدرت می‌دهد. دقیقاً مشابه BEVها، FCEVها هم تجربه رانندگی بدون صدا را به صاحبان خود می‌دهند، هیچگونه تولید کربنی ندارند و تنها در چند دقیقه می‌توانند سوخت‌گیری مجدد نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *