پرتال خبری, رویداد ها

Toyota Safety Sense (TSS)

Toyota Safety Sense (TSS)

 مجموعه ای از فناوری های ایمنی فعال است که برای جلوگیری یا کاهش تصادفات طراحی شده است و به شما کمک می‌کند تا از موقعیت‌های بالقوه خطرناک را دور بمانید و همچنین با بکار گیری رادارها و کنترلر های متعدد شما و  سرنشینانتان را ایمن نگه می دارد.

4/5

امتیازدهی

 از زمان معرفی این سیستم در سال 2015 و با بهبود مستمر و تکامل بیشتر این سیستم  هدف تویوتا حذف کامل تصادفات جاده ای و ایجاد یک محیط امن برای رانندگی و در عین حال حفاظت از شما در سفرهای روزانه است.

نسل اول

مجموعه ایمنی تویوتا در مارس 2015 راه اندازی شد و در 68 کشور و منطقه در سرتاسر جهان معرفی شد که شامل سه عملکرد اصلی بود:

در اروپا، این سیستم در مدل‌های Auris، Avensis، Aygo و Yaris نصب شد. این بدان معنا بود که تا پایان سال 2015، حدود 70 درصد از مشتریان اروپایی می توانستند تویوتا Safety Sense را در خودروی جدید خود داشته باشند. تا پایان سال 2017، حدود 90 درصد از تمام خودروهای سواری جدید تویوتا در ژاپن، ایالات متحده و اروپا به Toyota Safety Sense مجهز شدند.

نسل دوم

نسل دوم تویوتا Toyota Safety Sense در ژانویه 2018 معرفی شد. در نسل جدید ویژگی های ارزشمند قبلی حفظ شد اما با توجه به قابلیت های تشخیص پیشرفته و بکارگیری سنسورهای جدید، این سیستم قادر به تشخیص عابران پیاده در شب و دوچرخه سواران در طول روز نیز بود.

سیستم پیشگیری از تصادف به همراه رادار موج کوتاه (PCS)

سیستم پیشگیری از تصادف از دوربین و رادار برای تشخیص عابران پیاده ، دوچرخه سواران و سایر وسایل نقلیه  در جاده پیش رو استفاده می کند. هنگامی که احتمال تصادف تشخیص داده شد با هشدارهای صوتی و تصویری به راننده هشدار می دهد و کمک ترمز فعال می گردد. اگر راننده در زمان مناسب موفق به ترمز گیری نگردد، ترمزها به طور خودکار درگیر می شوند تا از تصادف جلوگیری یا  سبب کاهش آن گردد.

هشدار خروج از خط ( رادار بین خطوط) (LDA)

 این سیستم با استفاده از دوربین ها و سنسورهای نصب شده، خروج خودرو را از بین خطوط تشخیص داده و با اخطارهای صوتی و تصویری شروع به هشدار دادن به راننده می نماید.

نور بالا خودکار (AHB)

نور بالای خودکار برای بهینه سازی دید در هنگام رانندگی در شب طراحی شده است. یک دوربین چراغ های وسایل نقلیه روبرو و ترافیک پیشرو را تشخیص می دهد و در عین حال روشنایی چراغ های خیابان را نیز نظارت می کند. برای رانندگی ایمن تر در شب، به طور خودکار بین نور بالا و پایین سوئیچ می شود.

هشدار علائم رانندگی (RSA)

رادار تابلو خوان علائم جاده‌ای پیش رو را کنترل می‌کند و اطلاعات مفیدی مانند محدودیت سرعت فعلی یا محدودیت‌های سبقت را نشان می‌دهد. این سیستم همچنین یک هشدار بصری و صوتی در صورت عدم راعایت از علائم راهنما را  ارائه می دهد.

کروز کنترل تطبیقی ACC))

سرعت ماشین را بدون نیاز به پا گذاشتن روی پدال گاز ثابت نگه می دارد. در صورتی که خیلی نزدیک به وسیله نقلیه جلویی برانید ماشین شما به صورت خودکار سرعت را کاهش می دهد تا فاصله ایمن را حفظ کند.

در طی چند سال، تعداد کل وسایل نقلیه مجهز به سیستم ایمنی تویوتا به بیش از 16 میلیون دستگاه در 108 کشور و منطقه در سراسر جهان رسیده است. در طول این مدت، داده‌ها ثابت کرده‌اند که این سیستم در صورت ترکیب با عملکرد هوشمند از تصادفات با سرعت کم محافظت می‌کند و  برخوردهای عقب را تا 70 درصد کاهش داده و از 90 درصد تصادفات جلوگیری می‌کند.

توسعه نسل بعدی سیستم Toyota Safety Sense بر بهبود سازگاری آن، به ویژه در مناطق حادثه خیز اطراف تقاطع متمرکز شده است.

این شامل تشخیص اتومبیل های مقابل هنگام گردش به راست در تقاطع ها و تشخیص عابران پیاده در حال عبور از خیابان هنگام خروج از یک تقاطع به سمت چپ یا راست است.

علاوه بر موارد فوق اخیراً بخش‌های حیاتی دیگری در خصوص پیشگیری از تصادف از جمله موارد زیر به عملکردهای اصلی Toyota Safety Sense  اضافه شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *