پرتال خبری, رویداد ها

معماری جهانی جدید تویوتا (Toyota New Global Architecture)

معماری جهانی جدید تویوتا (Toyota New Global Architecture)

موتورها و گیربکس های جدید تویوتا مبتنی بر TNGA

فراتر از یک پلتفرم

تویوتا با بکاری گیری فلسفه مهم شرکتی خود یعنی “کایزن” یا همان بهبود مستمر توانسته است شعار “ساخت خودروهایی همیشه بهتر” را اجرایی نماید.

4/5

امتیازدهی

یکی از روش‌هایی که تویوتا در آن کایزن را به کار می گیرد توسعه چیزی است که آن را TNGA می‌نامند. TNGA ها پلتفرم خودروهای مدولار هستند که زیربنای تولید مدل‌های مختلف تویوتا و لکسوس هستند. پلتفرم‌های TNGA دارای اندازه‌های مختلف خودرو و همچنین پیکربندی‌های جلو، عقب و چهار چرخ محرک می باشند، یک ابتکار و نوآوری برای معماری جدید جهانی تویوتا.  

تویوتا با استفاده از  TNGA ساختار خودرو را تغییر داده  و ارتفاع کاپوت و مرکز ثقل را جهت هندلینگ بهتر،  پایین آورده و نوآوری های دیگری را نیز برای بهبود عملکرد رانندگی و پاسخ های محیطی بکار گرفته است.

یکی از مزایای اصلی TNGA از نظر تولید، بازدهی بالا در هزینه و همچنین صرفه جویی از طریق اشتراک گذاری قطعات در خودروها مختلف است. این پلت فرم همچنین مزایای بیشتری را در طول فرآیند تولید به همراه دارد. با اشتراک گذاری بیشتر قطعات، چندین مدل مختلف را می توان در یک خط تولید واحد ساخت و این تولید انعطاف پذیر می تواند به سرعت بر اساس تقاضای مشتری تغییر یابد. نداشتن خطوط تولید مجزا برای هر مدل خودرو نیز به نوبه خود منجر به کارخانه‌های کوچک‌تر و کارآمدتر برای کارخانه‌هایی می‌شود که خودروهای فقط TNGA تولید می‌کنند.

تویوتا ادعا می کند که معرفی TNGA این امکان را به این شرکت می دهد تا بیش از 100 نوع پلتفرم مختلف مورد استفاده در مدل های خود را با تنها با پنج نسخه جایگزین کند و بیش از 800 نوع موتور مجزا را در 17 نسخه مختلف از 9 خانواده موتور ادغام کند. این مزایا با ادعای شرکت مبنی بر اینکه تولید هر قطعه TNGA تا 20 درصد ارزان تر از یک قطعه پلت فرم قدیمی تر است، ترکیب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *