پرتال خبری, تازه های تویوتا, رویداد ها

تویوتا از نمونه اولیه کرولا کراس H2 هیدروژنی رونمایی کرد.

تویوتا از نمونه اولیه کرولا کراس H2 هیدروژنی رونمایی کرد.

تویوتا با توجه به رویکرد خود در زمینه تولیدات بدون کربن و حمایت از انرژی پاک ، نمونه اولیه خودروی موتور احتراقی کرولا کراس H2  را رونمایی کرد.

موتور این خودرو نسخه ای از کرولا GR است که مجهز به موتور 1.6 لیتری 3 سیلندر توربو است  که با فناوری تزریق مستقیم هیدروژن با فشار بالا مهندسی شده است. نمونه اولیه کرولا کراس مجهز به مخزن سوخت هیدروژنی می باشد که مشابه تویوتا MIARI است و  قادر است پنج مسافر و چمدان آنها را در خود جای دهد و برای اطمینان از عملکرد و ارزیابی آن در دنیای واقعی، به زودی تحت آزمایش زمستانی در شمال ژاپن قرار خواهد گرفت.

4/5

امتیازدهی

تویوتا اظهار کرده است کرولا کراس H2  تنها حدود 40 درصد  از مسیر تجاری سازی خود را طی کرده است و هنوز نمی توان گفت که آیا این فناوری برای خودروهای جاده ای به بلوغ نهایی می رسد یا خیر، اما بدون شک فرصت روشنی در خودروهای اسپرت خواهد بود.

تویوتا بر این باور است که با بکارگیری فناوری‌های که شامل باتری، هیبریدی-الکتریکی، هیبریدی پلاگین، پیل سوختی هیدروژنی و خودروهای احتراق هیدروژنی است، شانس بیشتری برای دستیابی به کاهش کربن وجود خواهد داشت.

اگر تویوتا را در صحنه مسابقات دنبال کرده باشید، حتما می دانید که این خودروساز ژاپنی برای توسعه و ارزیابی احتراق هیدروژن با کرولا GR در مسابقات استقامتی Super Taikyu و یاریس GR H2  با سوخت هیدروژنی در مسابقات رالی قهرمانی جهان (WRC)  شرکت کرد.

در طول یک فصل مسابقه، تویوتا توانسته است قدرت احتراق هیدروژن را 24 درصد و گشتاور را تا 33 درصد افزایش دهد و و زمان سوخت گیری از حدود پنج دقیقه به 90 ثانیه کاهش و  به پیشرفتی دست یابد که عملکرد دینامیکی آن با موتورهای بنزینی معمولی برابری کند.

این فعالیت های منظم تویوتا به تسریع توسعه و پیشرفت فنی این تکنولوژی پاک بسیارکمک کرده است و با توجه به تجربه به دست آمده در این مسابقات، در حال تبدیل شدن به یک برنامه کاربردی جاده‌ای در کانسپت کرولا کراس H2 است.

علاوه بر آن تویوتا با بسیاری از سهامداران در زمینه‌های دیگر در خصوص بکارگیری هیدروژن، از جمله تولید و حمل و نقل هیدروژنی سبز کار می‌کند، و طیف گسترده‌ای از انجمن‌ها را ایجاد نموده که فراتر از مرزهای صنعت خودرو است تا به تحقق جامعه‌ای بدون کربن در آینده کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *