پرتال خبری, تازه های تویوتا

تویوتا پریوس 2023 دوباره متولد می شود

تویوتا پریوس 2023 دوباره متولد می شود

نسل پنجم تویوتا پریوس در اروپا معرفی شد ، در اروپا پریوس جدید تنها به صورت پلاگین هیبریدی در دسترس است که به طور قابل توجهی قدرتمندتر از نسخه قبل است (نسخه ایالات متحده ممکن است مشخصات کمی متفاوت داشته باشد)  این پیشرانه شامل یک موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر با قدرت کل سیستم 220 اسب بخار است که نسبت به نسل قبلی (1.8 لیتری 121 اسب بخار) 99 اسب بخار (74 کیلووات) افزایش قدرت داشته است.

پریوس پلاگین (اروپا) دارای باتری 13.6 کیلوواتی است که در مقایسه با نسب قبل (8.8 کیلووات ساعتی) دارای ظرفیت بیشتری می باشد. این باتری در زیر صندلی ردیف عقب جایگذاری شده است. در اطلاعیه تویوتا آمده است میزان مصرف پریوس پلاگین 50 درصد بهینه شده است.

از نظر زیبایی ، پریوس جدید آشنا به نظر می رسد و در عین حال ظاهری تازه دارد،  طراحی بیرونی خودرو از قسمت انتهای شبیه به یک خودروی کوپه است.

4/5

امتیازدهی

فضای داخلی پریوس پلاگین

در داخل، پریوس جدید از معماری جزیره ای در سه حوزه استفاده می‌کند: “محیط اطراف”، “ماژول راننده”و “پانل ابزار شناور”.

نمای ظاهری چیدمان شبیه کراس اوور bZ4X است زیرا نمایشگر آن مانند اکثر خودروهای مدرن به جای داشتن یک پوشش در اطراف آن، از داشبورد بیرون آمده است. قسمت مرکزی در جلو شامل یک نمایشگر اطلاعات- سرگرمی است که از داشبورد بیرون می آید و به نظر می رسد و تنها کنترلر فیزیکی آن دکمه ای در گوشه سمت راست پایین صفحه نمایش باشد.

یک جفت دریچه باریک، صفحه نمایش اطلاعات- سرگرمی را از کنترل های HVAC جدا می کند که دارای دکمه هایی برای کنترل دمای صندلی و تنظیم دمای کابین است.

.پس از این اولین حضور اروپایی، ما انتظار داریم که به زودی مشخصات مدل با مشخصات ایالات متحده را داشته باشیم

 

یک صفحه نمایشگر لمسی بزرگ افقی، یک دسته گیج دیجیتال روی صفحه نمایشگر شبیه تبلت که پشت فرمان قرار گرفته و یک ردیف نیز دکمه روی داشبورد برای کنترل های تهویه مطبوع از دیگر مشخصات طراحی داخلی پریوس پلاگین جدید است . تویوتا به زودی جزئیات بیشتری از این پریوس خاص را منتشر خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *